Lucia

Hej alla! Här är lite information om lucia.
Lucia skulle gifta sig men han som hon skulle gifta sig med var inte kristen, så hon ville inte gifta sig och hamnade då i fängelset. Nu kommer lite om kläderna:
Jag vet inte varför man har den långa klänningen... Men nu till ljusen i håret! :D
Luciaförsökte att komma ut ur fängelset genom att gräva sig ut. Hon satte det levande ljuset på huvudetnär hon försökte att gräva sig ut. Jag vet inte riktigt för det finns många olika berättelser men det här är den jag har hört.
Och det röda bandet runt midjan?
Hon dödades genom att en tog ett svärd genom halsen (hemskt! :O) och därför har man ett rött band runt midjan.

Okej då vet vi lite mer om lucia då! :D Och nu slutar vi med en söt lucia bild från google


Kommentarer
Postat av: Pidgeotto

Hon dog väl av att de trodde hon var en häxa och om hon var en häxa kunde hon simma och om hon inte var en häxa drunknade hon. Och hon drunknade.(Hemskt!)

2010-12-15 @ 12:03:55
URL: http://panfupid.blogg.se/
Postat av: Kly84 (bloggägaren)

Ja, Pidgeotto det finns många sagor om lucia så du har säkert rätt!

2010-12-15 @ 14:29:33
Postat av: Inex

Heey kly! Ledsen att jag inte har skrivit kommentar på länge. Ja, vet du vad jag har gjort!?!!

Jag har laddat ner kläder på SMS! Det blev as nays!

Jaaaaag saknar dig! (Håll höjd)

jag ska göra alla smyliys jag kan kolla noga (inex)

:s

:D

:(

:P

:O

:X ok jag erkänner jag kan inte mer.

2010-12-23 @ 20:37:24
URL: http://panfuinex.bloggspot.com
Postat av: Inex

Wops glömde vist en den här :)

2010-12-23 @ 20:39:18
URL: http://panfuinex.bloggspot.com
Postat av: Inex

Hjälp!!!! Läskigt inget huvud! :O Hon grät säkert när hon blev huggen. (Hon såg ungefär ut så här när hon dog :( Ha, stakars lilla Lucia)

(Jag har en hemsida också)

www.kanintips.n.nu ( glöm inte att det är .n.nu

Det är först en . sen ett n sen en . sen, n sen u

Ok? Vi ses om jag inte är avhuggen då :( Som Lucia.

Jooooo en sak jag har laddat ner kläder på panfu kläder från SMS! (dom är as nayjs!)

Håll höjd inex Pandaberg Zuwil

2010-12-23 @ 20:53:44
URL: http://panfuinex.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Pandanamn: (eller ditt riktiga)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0