Berget del 1

Hej bloggen! Nu ska jag börja med en saga! Den heter berget och den handlar om... Nej ni får läsa sagan istället! Jag tänkta ta ganska lite i taget så att man årkar läsa allt och sen på slutet kanske jag skriver hela sagan i ett inlägg men nu börjar jag!
_________________________________________________________________________________________________

Berget
Nu står han där uppe på berget igen, tänkte Rimmy. Hans ögon lyste av byns sken i kvällsmörkret. Ingen visste vem, eller vad det var. Jag måste sluta tänka på den, tänkte Rimmy och kröp ner under täcket av renskinn. Hon vaknade av vedens prasslande i brasan. Det började bli lite kallt, så hon kröp närmare elden. Det rykte i varenda litet vindkyddi byn.
-Har du vaknat nu Rimmy? ropade mamma som kom gående tjugo steg bort.
-Ja, sa hon och gäspade samtidigt. Men var är pappa?
-Han är ute och jagar med dom andra männen i byn, sa mamma som nu stod framför henne.

Fortsättning följer //Kly84



Kommentarer
Postat av: chino1

Den var bra!! har du tagit lite fakta vargbröder

2010-12-01 @ 15:27:25
URL: http://panfuchino.blogg.se/
Postat av: inex

Hej, hej kly! :) Bra saga! Hehe.. Jag fattade inte grejen. Så... Jag vet inte om jag läser nästa del.. Ha det bra!! :)

2010-12-13 @ 19:21:20
URL: http://panfuinex.bloggcpot.com

Kommentera inlägget här:

Pandanamn: (eller ditt riktiga)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0