Berget del 2

Här kommer fortsättningen på berettelsen "Berget"
_________________________________________________________________________________________________

Rimmy gick in i vindskyddet och satte på sig kängor, byxor och kappa. Hon gick ut ur vindskyddet och tittade upp mot berget. Det var tomt. Bara den nyfallna snön låg och glittrade i morgonsolen. En strömmande ävl rann framför berget som en vallgrav. Rimmy gick runt i byn och tänkte på vad det var hon såg igår. Hon bestämde sig för att gå upp till berget morgonen därpå. Nu såg hon pappa komma ner mot byn med en ren och en gran. Mamma tog hand om renen och Rimmy hjälpte till. Pappa tog hand om granen. Han högg allt till ved. Dagen hade gått snabbt och det var dags att sova.

Fortsättning följer // Kly84

Kommentarer
Postat av: inex

Jag kunde inte låta bli att läsa del 2!! Så jag gjorde det nu ska jag läsa del 3. Heheh jag ligger lite efter i sagan jag lägger en kommentar där...

2010-12-13 @ 19:28:49
URL: http://panfuinex.bloggcpot.com

Kommentera inlägget här:

Pandanamn: (eller ditt riktiga)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0