Bilder

Hej bloggen! Min kära vän hockeylelle har nyss gjort en blogg! men han behöver hjälp med att lägga in bilder, och det ska han få! Och ni med.

Vanlig dator (inte apple)
Först trycker du på en knapp som heter "pr scr". Sen går du in på paint och högerklickar och tar på "klistra in". sen markerar du allt som du INTE ska ha. (Du markerar med den figuren som det är en pil mot på bilden) Och när du har markerat en bit som INTE ska vara med på bilden så högerklickar du och tar på "klipp ut". När du bara har kvar bilden som du vill ha kvar så sparar du bilden på skrivbordet. Nu ska du bara lägga in den på bloggen. Då gör du såhär:

du går in på nytt inlägg och skriver en rubrik. Sen trycker du på det lilla trädetDå tar du på "Ladda upp bild"då kommer det upp en sak som ser ut såhär:Då tar du på "Bläddra...". Sen kommer det upp en sak till och på den tar du på "skrivbord" Som finns till vänster.Sen tar du på "Öppna" (eller vad det nu står) Så plupp! Nu ligger bilden på inlägget och är redo att publiceras. Hoppas du förstår annars får du skriva en komentar om vad du inte förstod. // Kly84  Ps. Ska göra ett till inlägg till er som har mac :P

Kommentarer
Postat av: hockeylelle

kly! vad gör jag för fel kolla min blogg godnatt!

2010-10-18 @ 22:02:19
URL: http://hockeylelle.blogg.se/
Postat av: 3369

jag har en vanlig dator och en mac dator :D

2010-10-19 @ 19:06:45

Kommentera inlägget här:

Pandanamn: (eller ditt riktiga)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0